علیرضا نبی؛ اشتغال آفرینی استثنایی

علیرضا نبی؛ اشتغال آفرینی استثنایی، زاده سال 1347 در یکی از روستاهای نزدیک به شهر مشهد از استان خراسان رضوی. خیری اشتغال آفرین و کارآفرین که علاوه بر تمامی خصوصیت های فردی و اجتماعی کارآفرینان، نگاهی علمی و آسیب شناسانه و همچنین تحلیلی عمیق نسبت به شرایط اجتماعی جامعه خود دارد. بنابر ویدیوهای منتشر شده از وی، به ویژه در کودکی، فقر را در منتها درجه سختی درک کرده است و از سن بسیار پایین، در 8 سالگی بنابر شرایط سخت مالی خانواده خود، مشغول به کار شده است ولی اکنون علاوه بر نجات خود از چنگان فقر، بیش از هزار و پانصد نفر از افرادی که به دلایل مختلف گرفتار سختی های بیشماری در تامین معاش و گذاران زندگی خود هستند را در استخدام کارخانه های خود دارد. عمده کارکنان کسب و کارهای وی از سه گروه انتخاب شده اند. (1) افراد دارای سوء پیشینه که دوران محکومیت خود را گذرانده اند، (2) زنان سرپرست خانوار و (3) معتادانی که استعمال مواد مخدر را ترک کرده اند.

علیرضا نبی دانش آموخته مقطع دکترای تخصصی رشته اقتصاد با گرایش منابع انسانی است و علاوه بر آن به عنوان مشاور، در کمپ های مختلف به زندانیان مشاوره می دهد.

خاطراتی که او از فراز و نشیب ها و تجربیات خود بیان می دارد، به شکل حیرت انگیزی، از یک طرف دارای روایتی دشوار و خشن و از طرف دیگر صادقانه و دارای تحلیلی قابل قبول هستند.

 

به سادگی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =